Hon na kačeny

27.09.2010 13:47

V neděli 26.9. dopoledne jsem Rickyho vzala na jeho první hon na kačeny. Já s Rickym a Michalem jsme se zúčastnili jako hosté MS Děhylov. V 8hod byl sraz na parkovišti u vlakového nádraží a po zápisu všech členů jsme se rozešli obestoupit Poštovní rybník. Museli jsme jít potichu, protože rybník nepatří mezi největší a všechny kačky seděli na hladině a že jich tam bylo. Po odtroubení začátku jsem s Rickym báječně nacvičila klid na stanovišti. Hned na to jsme šli dohledat kačku, která zapadla za nás do houští. Kačka nebyla zhaslá a mlátila křídly, Ricky si zprvu nevěděl rady, jak ji vzít, ale nakonec mi ji donesl. Pak jsem ho postupně vyslala na hladinu pro další dvě. Kačky nebyly daleko, jen tak 25m, a tak jsem ho nemusela moc navádět, protože je po chvilce navětřil a přinesl. Pak jsem ho vyslala do rákosu, které si parádně prošmejdil. Rákos nebyl moc hustý a bylo tam tak po břicho vody, což se mu moc líbilo a málem jsem ho od tamtud nemohla dostat. Z rákosu donesl další kačku.

Pak jsme se vydali směrem k výřadu, Rickyho jsem pustila na volno, aby trochu proschl. K mému překvapení mi odněkud z houští donesl další nedohledanou kačku. Jelikož to byla jeho pátá dohledaná kačena, tak se mi začali trochu pronášet. Ale to nebylo všechno.

Šli jsme dál a viděli, jak cca 70m od břehu leží na hladině střelená kačena. Do vody pro ni byla vyslána fenečka křepeláka, majitel se ji snažil nasměrovat házením kamínků, ale fenečku nenapadlo, že by kačena mohla být tak daleko, a tak se po 30m otočila  a plavala zpět. Zeptala jsem se proto, zda bych tam mohla vyslat Rikouše. Říkali, že klidně, ale že tam nedoplave a že ho mám zkusit navést kamínky. Rickyho jsem vypustila, tak jak jsem zvyklá ze zkoušek. Nejdřív plaval hodně doleva, tak jsem ho nasměrovala píšťalkou zpátky doprava a dopředu. Plaval velmi ochotně a velmi daleko, asi tak po 60m kačenu navětřil a plaval přímo k ní. Vzorně mi ji odevzdal a já s radostí přijala obdivná slova ocenění za jeho výkon.

Na výřadu bylo 45 slovených kačen, na 30 střelců poměrně dobrý výkon. Ale hlavně pro Rikouše perfektní zkušenost z praxe.